torsdag 12 augusti 2010

Cookies n Beans

Cookies n Beans
Det blev en fantastisk konsert i Bältesspännarparken igår; ett tag trodde jag att tältet skulle lyfta! För mig var det tredje gången jag hade lyckan att få lyssna på "kakorna", och den här var den bästa av dom. Frida Öhrn, Linda Ström och Charlotte Centervall är otroligt samspelta, deras röster kompletterar varandra, och de lyckas skapa en nästan magisk stämning. Dessutom tycker jag, att deras tolkning av "Jolene" är den bästa som någonsin gjorts. En annan av mina cookie-favoriter är "SinWagon". Har Du aldrig hört bandet, kan Du göra det här, på deras MySpace-sida.

Här en inspelning från Engelen i Gamla Stan i Stockholm:



I det här Picasa-webbalbumet hittade jag jättefina bilder från gårdagens konsert, tagna av Jonas Boman.


Ikväll fortsätter kalaset för min del med tre konserter. Först Bohuslän Big Band med Nils Landgren kl 18 på Götaplatsen, sedan Ale Möller & Eric Bibb kl 19:45 vid Storan, och avslutningsvis Terje Rypdal kl 22  i tältet i Bältesspännarparken. Det är ju Göteborgskalas bara en gång om året, så det gäller att passa på!

1 kommentar: