tisdag 13 december 2011

Mjuka klappar och hårda paket med Hellmans Drengar

I söndags var det premiär för årets julkonsert med Hellmans Drengar, på Lorensbergsteatern i Göteborg. Jag har följt drengarna under många år, och numera kan jag inte tänka mig en jul utan deras konserter. Mjuka klappar & hårda paket har blivit en tradition.
Som vanligt en härlig blandning av klassiker, egna arrangemang och nytolkningar. Personligen gillade jag tolkningen av Gabriel Faurés Cantique de Jean Racine väldigt mycket. Allsångerna var mycket uppskattade, särskilt i år med sångbok att läsa ur. 
Sopranen Sara Korsgren Norrby har en underbar stämma, Carola släng dig i väggen! Den som aldrig upplevt en julkonsert med Hellmans Drengar, den har missat något. 
Här lite bilder jag tog under kvällen: (klicka på dom för större format)
























































Inga kommentarer:

Skicka en kommentar