lördag 18 juni 2011

Livet är för kort för att dricka dålig öl



Flitiga bloggläsare känner väl till att jag är en Ölgubbe. Som medlem i Svenska Ölfrämjandet skriver jag ibland om deras aktiviteter och om öl i allmänhet. 
Som medlem får man regelbundet en mycket informativ och proffsig medlemstidning, den enda tidningen i Sverige som ägnar hela sitt innehåll åt öl. I veckan damp det senaste numret av "Maltesen" ner på hallgolvet. 
Det innehåller bl.a. en pubguide för Stockholm, recept med "öl i maten", ett reportage om rököl och ett om Mellanösterns enda mikrobryggeri i Taybeh, utanför Ramallah på Västbanken. Reportaget har rubriken "Det jäser på Västbanken". 
Dessutom text och bilder från bloggen "Don Christos värld"
Tillhör du också dom som tycker att livet är för kort för att dricka dålig öl, varför inte bli medlem i Svenska Ölfrämjandet?  
Här är länken till Svenska Ölfrämjandets hemsida. 
Här kan du läsa alla mina inlägg under ämnet öl. 

I höger kolumn på min blogg hittar du under "Bloggar jag följer" några intressanta ölbloggar.  


Till sist några ord från bloggens sponsorer, tillägnad Svarten:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar