lördag 4 december 2010

Ett lågvattenmårke av värsta sorten Länge leve monarkin!


 Alla som någon gång har tittat in på min blogg vet, att jag är en älskare av satir. Annars är det bara att klicka på etiketten SATIR och läsa. Satir skall enligt min definition vara intelligent, vass, träffsäker och elak, men alltid med glimten i ögat.

När jag såg följande inslag i Grotesco idag, hade jag god lust att att ringa upp till Kiruna och säga upp min tv-licens.

Det här här plumpt, ointelligent, ärekränkande och smaklöst. Det som just nu sker i Sverige, att smutskasta Drottningen med oegentligheter, som hennes pappa påstås ha begått sju år innan hon föddes, är lägre än lågt, effektsökeri och tjänar enbart till att maximera TV4:s och kvällstidningarnas vinster.

Eller har vi återinfört arvsskulden vi hade en gång i detta Land? Jag vet inte ens vad jag skall sätta för etikett för detta inslag. Har någon ett förslag?





Sketchmakarna avslöjar dessutom sin historielöshet, genom att i grafiken låta Tyskland invadera Schweiz! Annars tycker jag att Grotesco är ett bra program, men här har dom fått ett hjärnsläpp! Det måste t o m republikanerna hålla med om?

Kommentera gärna!

Kolla även här: Margaret Thatcher läser lusen av Stina!

1 kommentar:

  1. Det där klippet har vi tydligen uppfattat HELT olika. Jag ser det som en drift med alla grundlösa och vansinniga konspirationsteorier som ständigt dyker upp på nätet, INTE som ett angrepp på den nuvarande drottning eller någon annan av Bernadotterna.

    SvaraRadera