fredag 30 juli 2010

Stormy Weather

Idag kändes det som om sommaren tagit slut. Det har regnat och blåst i över ett dygn, och det kändes lätt att börja ett nytt arbetspass. Jag arbetar 7-dagars-schema fredag till torsdag, och är sedan ledig fredag till torsdag; bästa arbetsschema jag haft någonsin! Det känns som om jag har semester varannan vecka.

Norrmännen förutspår dock uppehåll och lättat molntäcke imorgon, lördag; såväl i Göteborg som i Stockholm. Pride-deltagarna slipper förhoppningsvis att bli blöta.

Klockan börjar närma sig i midnatt, och jag kopplar av med en flaska Jackie Brown från Mikkeler; samtidigt som jag lyssnar till Lena Horne. Det kan Du också göra, om Du skrollar ner och klickar på YouTube-länken. Är inte "Stormy Weather" en passande låt för idag? Önskar alla en trevlig helg, imorgon är en annan dag, ..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar