måndag 26 juli 2010

Lotta på Liseberg


Ikväll blir det Allsång på Liseberg, för min del är det premiär för i år. Gästartister hos Lotta är Andreas Johnson, Lill-Babs och Cookies n Beans. Jag älskar dom tre countrysjungande tjejerna. Första gången jag såg dem live var, när de var förband till Rosanne Cash på Trägårn i våras. Deras version av "First We Take Manhattan, Then We Take Berlin" i "Så ska det låta" är något av det bästa jag hört! Tyvärr finns inte det klippet tillgängligt på YouTube.
Underbara Lill-Babs såg jag senast på Konserthuset förra valborgsmässoafton, tillsammans med Siw Malmkvist och Ann-Louise Hanson. Jag glömmer aldrig, när Barbro satt i mitt knä på Rondo och sjöng "Är du kär i mig ännu, Klas-Göran". Min vän Arne höll på att skratta ihjäl sig.
Nytt för i år är, att publiken inte får tillträde till scenområdet förrän kl 16:30. Det är bra, då behöver man inte spendera hela dagen där. Yr.no lovar sol och 20 grader kl 20:00, och norrmännen brukar ha rätt. Jag ser fram emot en härlig sommarkväll på Sveriges vackraste nöjespark!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar